La Allmati.ro, dorim să ne asigurăm că fiecare client este mulțumit de achiziția sa. În cazul în care doriți să returnați un produs, vă rugăm să citiți cu atenție condițiile de mai jos.
- Termenul de returnare
Conform legislației în vigoare (OUG 34/2014), produsele achiziționate online pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la data recepționării comenzii, fără a fi necesară motivarea deciziei.
- Condiții generale pentru returnare
• Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat: fără uzură, deteriorări, modificări sau urme de utilizare. - Clauza privind returnarea produselor cu urme de uzură
- În conformitate cu prevederile legale privind protecția consumatorului, consumatorul are dreptul de a returna produsul achiziționat în termen de 14 zile calendaristice de la recepționare. Cu toate acestea, în cazul în care produsul returnat prezintă urme de uzură, deteriorări, modificări fizice, piese lipsă sau orice altă formă de depreciere a valorii sale comerciale, ne rezervăm dreptul de a reține o sumă corespunzătoare costurilor necesare pentru aducerea produsului la starea inițială (de conformitate).
- Valoarea acestei rețineri va fi stabilită în funcție de gradul de uzură constatat și va fi comunicată clientului înainte de rambursarea sumei.
- Această clauză se aplică produselor precum: mașinuțe electrice, motociclete electrice, scutere electrice, triciclete electrice sau alte produse similare ce pot suferi uzuri evidente în urma utilizării.
• Returnarea trebuie realizată împreună cu toate accesoriile originale, manualele, certificatul de garanție (dacă este cazul) și ambalajul original.
• Produsele care prezintă urme de utilizare excesivă, deteriorări cauzate de client sau lipsa componentelor pot fi refuzate la retur. - Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (de preferat in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
- Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si doar in cazul contractelor la distanta ( orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a multor mijloace de comunicare la distanta, panala si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul).
- Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin.
⸻
- Politica de returnare pentru scutere și triciclete electrice
Pentru scuterele și tricicletele electrice livrate prin flota proprie Allmati.ro, acceptăm returul în termenul legal, însă cu următoarele mențiuni speciale:
• Costul de returnare este suportat integral de către client.
• Tariful pentru ridicarea și transportul returului este de 1200 lei, sumă care acoperă logistica inversă (coordonare, manipulare, carburant, echipă tehnică, verificări).
• Returnarea se face exclusiv cu acceptul prealabil scris din partea echipei Allmati.ro, prin formularul de retur disponibil pe site sau prin e-mail la contact@allmati.ro.
• După recepționarea și verificarea produsului returnat-tricicletelor electrice, suma achitată va fi rambursată în contul bancar indicat de client, în maximum 14 zile calendaristice, cu reținerea taxei de retur de 800 lei.
⸻
- Excepții de la dreptul de returnare
Nu pot fi returnate produse:
• care au fost personalizate sau modificate la cererea clientului;
• care prezintă deteriorări cauzate de utilizare incorectă;
• care au fost înregistrate la RAR sau utilizate în mod extensiv.
⸻
- Contact
Pentru orice solicitare legată de retururi, ne puteți contacta la:
📧 contact@allmati.ro
📞 0799 736 677